REHBERLİK BİRİMİ


Değişen, gelişen, rekabetin hızla arttığı bir dünyada   “sistem” içerisinde yer almak ve bu sistemde “başarılı olmak” aslında çocuklarımızın okul öncesi dönemden itibaren içinde yer aldıkları süreci bizlere anlatır. Bu süreç tahmin edildiği kadar kısa bir zaman dilimini kapsamaz. Bir çok emek ve zaman ister. Çocuklarımızın bu zorlu yolcuğunda eğitimcilerin amacı onların “yüklerini hafifletmek” olmalıdır. Bu amaçla öğrenciler arasındaki “bireysel farklıllıkların” bilinmesi çok önemlidir. Okulumuzda “bireysel farklılıkları-öğrenme farklılıklarını” saptamak ve çocuklarımızdaki eksiklikleri birebir eğitim ile tamamlamak adına, aile-okul ve öğrenci dayanışmasına dayanan KOÇLUK SİSTEMİ uygulanmaktadır.

Koçluk sisteminde her öğretmenin öğrencileri, rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi tarafından öğrencilerin özel ilgi ve farklılıkları göz önüne alınarak belirlenir ve yıl içerisindeki bütün sürece veli dahil edilir.

Ayrıca öğrencilerin değişim ve gelişimlerini saptamak adına psikoloğumuz tarafından belirli aralıklarla uygulanan testler, görüşmeler ve gözlemler sonucunda ailelerle yapılan birebir görüşmeler ile çocuklarımızdaki ilerlemeler hem veli hem de okul tarafından birebir takip edilmektedir. Aslında bütün sistemin temel amacı çocuklarımızın eğitim sırasında eğlenerek mutlu olup aynı zamanda akademik anlamda da güçlü birer birey olmalarını sağlamaktır. Bu anlamda okulumuzun en temel amaçlarından biri de çocuklar için evlerinin dışında bir ev yaratmak, mutlu bir ortamda öğrenmelerini arttırmaktır.

Ana-İlk ve Ortaöğretim bölümlerimizde uygulanan disiplinli programla öğrencilerimiz, akademik ve entelektüel bilgiye ulaşmanın yanı sıra,  kişisel sorumluluklarını ve sorumlu birer vatandaş olmayı öğrenirler. Bireysel ve grup olarak araştırma yapabilme, etkili iletişim kurabilme, topluluk önünde kendini ifade edebilme, eleştirel ve yaratıcı düşünebilme, gibi beceriler kazanırlar. Saygıyı bilen, hoşgörülü davranan ve toplumsal hizmetlerin önemini bilen girişimci bireyler olarak yetiştirilirler.

Öğrencilerimize ve velilerimize yol gösterici olması amacıyla hazırlanan aylık Rehberlik bültenlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.


1. Bülten - Okul Öncesi Eğitiminde Uyum Süreci ve Ebevyn Tutumları
2. Bülten - Öğrencilerin Yaşlarına Göre Fiziksel Gelişimleri 
3. Bülten - Öğrencilere Ders Çalışma Alışkanlığı Kazandırma
4. Bülten - Ergenlik ve Ebeveyn Tutumları 
5. Bülten - Güven ve Değeri
6. Bülten - Değerlerimiz
7. Bülten - Dikkat ve Konsantrasyon
8. Bülten - Karne ve Çocuklarımız
9. Bülten - Oyun ve Çocuklarımız
10. Bülten - Toplum ve Medya
11. Bülten - Yaşamak
12. Bülten - Hayatımızı Planlamak
13. Bülten - Eyvah Çocuğum Büyüyor

14. Bülten - Okul seçimi 
15. Bülten - Çocuklarımız ve Değerlerimiz
16. Bülten - Çocuğumuz ve Şiddet

17. Bülten - Bizden Farklı Olanlar 
18. Bülten - Çocuklar ve Kitap

19. Bülten - İnternet Bağımlılığı

REHBERLİK ÇERÇEVE PROGRAMLARI

İLKOKUL ÇERÇEVE PROGRAMI
ORTAOKUL ÇERÇEVE PROGRAMI
ANAOKULU ÇERÇEVE PROGRAMI
LİSE YILLIK PLAN

İLKOKUL REHBERLİK BİRİMİ ÇALIŞMALARIMIZ
 
  • OKULA UYUM ÇALIŞMALARI
  • DİKKAT ÇALIŞMALARI
  • ÖFKE KONTROLÜ ÇALIŞMALARI
  • GEVŞEME EGZERSİZLERİ
  • OKUL OLGUNLUĞU TESTLERİ
  • METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ
  • GELİŞİM TESTİ (AGTE)
  • ZEKA TESTLERİ (S.BİNET, WISC-R, KENT EG, CATTEL 2A)
  • DİL TESTİ (TİFALDİ)
  • DİKKAT TESTİ (BENDER GESTALT)
  • RESİM ÇİZ TESTİ  (GOODENOUGH )
  • BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI MODEL İLE BİREBİR GÖRÜŞMELER
yapılmaktadır.